Kurs prawa jazdy.... Jak zachowac się w tej sytuacji....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • niesc
    Ambiente
    • 2014
    • 124

    A mozesz podrzucić screen jak wygląda ta droga kawałek dalej?

    Komentarz

    • sew1981
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2009
      • 10986
      • Fiat

      rafiki, dlatego nie wrzucać lepiej jak się jedzie prosto
      niesc, looknij na googlemaps satelitę, ja tak zrobiłem

      Komentarz

      • rafiki
        RS
        • 2012
        • 15976
        • Superb III (3V3)

        niesc, proszzz: https://goo.gl/maps/ytER2 tu już samo skrzyżowanie z Warszawską
        رافال
        Spoty
        Cause freedom is a lonely road

        Komentarz

        • xtremesystems
          RS
          • 2010
          • 2254
          • Hyundai

          jazdy po łuku nie sygnalizujemy jesli nie ma mozliwosci jazdy w innym kierunku. jesli jest sygnalizyjemy.

          gdyby czesc kierowcow nie wymyslalo takich idiotyzmow jak bishop sprzecznych z PORD nie bylo by problemow na takich skrzyzowaniach

          a takto trzeba stac do usranej. bo nie wiadomo czy pacjent ktory nie sygnalizuje pojedzie po łuku czy na wprost. a blokuje to przynajmniej jeden bezkolizyjny skret.

          jednak banda idiotow wymysla teorie typu jazda w lewo i bardziej w lewo





          Dodam ze przy wiecej niz 3 mozliwosciach dowiedzialem sie ze tam gdzie jedziemy tam sygnalizujemy


          jadac od dołu

          w jedynke - kierunek lewo
          w 2 - bez
          po glownej - w prawo
          w 3 w prawo

          Komentarz

          • sew1981
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2009
            • 10986
            • Fiat

            xtremesystems, a po co te epitety?
            Mnie osobiście zastanawia bardziej odniesienie oznaczeń na drogach, dlaczego na identycznych drogach i skrzyżowaniach są czasem strzałki prosto, a czasem w prawo/lewo w identycznej sytuacji. Tak jak na wklejonych zdjęciach...to jakiś absurd. jak jest kierunek prawo/lewo to wiadomo, że kierunek należy włączyć, a jak jest strzałka prosto i jazda po łuku i jeden pas odchodzi w drugą stronę z kierunkiem to co? nie włączamy rozumiem tak? bo to nadal jazda po łuku, tylko oznaczona strzałką prosto....znaczy że niektóre skrzyżowania są poprostu idiotycznie oznaczone - to które wkleił leonn np. bo strzałka prawego pasa winna być prosto.....i wtedy nic nie trzeba włączać mimo łuku nawet, tak jak w moim zdjęciu

            Twoje zdjęcie mi nie działa

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              Zamieszczone przez sew1981
              xtremesystems, a po co te epitety?
              Mnie osobiście zastanawia bardziej odniesienie oznaczeń na drogach, dlaczego na identycznych drogach i skrzyżowaniach są czasem strzałki prosto, a czasem w prawo/lewo w identycznej sytuacji. Tak jak na wklejonych zdjęciach...to jakiś absurd. jak jest kierunek prawo/lewo to wiadomo, że kierunek należy włączyć, a jak jest strzałka prosto i jazda po łuku i jeden pas odchodzi w drugą stronę z kierunkiem to co? nie włączamy rozumiem tak? bo to nadal jazda po łuku, tylko oznaczona strzałką prosto....znaczy że niektóre skrzyżowania są poprostu idiotycznie oznaczone - to które wkleił leonn np. bo strzałka prawego pasa winna być prosto.....i wtedy nic nie trzeba włączać mimo łuku nawet, tak jak w moim zdjęciu

              Twoje zdjęcie mi nie działa
              epitety po to ze PORD to nie Jezyk polski zostawiajacy miejsce na interpretacje.
              a nie jest znow to tekst z poziomu fizyki kwantowej. wiec czlowiek po 8 latach podstawowki powinien go zrozumiec.( jesli nie rozumie jest idiotą)

              jesli kilka babli w PORDzie ale nawet nie chce Wam na nie zwracac uwagi bo zaczniecie niepotrzebnie glowkowac i zastanawiac sie jak jechac.( a sa to problemy znacznie rzadziej wystepujace niz to co w tym temacie omawiamy- i bardziej bezpieczne)



              jesli jest tak jak zapodales. to organizator ruchu niejako wylacza myslenie kierowcy i decyduje za niego. . masz wyznaczone jedz i sygnalizuj jak ci każą .

              nie masz wyznaczone.
              to bez sygnalizacji jedz na wprost . a zmiany kierunku sygnalizuj. nie prostuj zakretów

              prosto znaczy prosto .


              wlasnie przez takie glowkowanie organizator wyznacza takie cuda . bo jeden zamiga drugi nie . a jak narysuje kreche na jezdi to juz czlowiek bez podstawówki nieczytaty i niepisaty zrozumie (czyli idiota)



              u mnie nawet byla smieszna sytuacja bo przesuniete skrzyzowanie

              i strzalka na wprost byla krzywa zeby kazdy idiota zrozumial

              przed



              na szczescie bylo to niezgodne z pord bo nie ma troche w lewo i naprostowali strzalki i wyglada to tak

              Komentarz

              • rafiki
                RS
                • 2012
                • 15976
                • Superb III (3V3)

                xtremesystems, musisz dać krótkie linki, bo ! przeszkadzają
                رافال
                Spoty
                Cause freedom is a lonely road

                Komentarz

                • xtremesystems
                  RS
                  • 2010
                  • 2254
                  • Hyundai

                  widze wlasnie to zrobilem

                  Komentarz

                  • rafiki
                    RS
                    • 2012
                    • 15976
                    • Superb III (3V3)

                    xtremesystems, inwencja twórcza drogowców chyba nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać :lol:
                    رافال
                    Spoty
                    Cause freedom is a lonely road

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      inwencja tworcza drogowcow jest niekiedy podyktowana indolencja kierowcow. a ci niestety przechodza czesto granice absurdu.

                      ale co sie dziwic w takich przypadkach jak omawiamy . jak dla niektorych jesli jedzie na lewym pasie to nie wyprzedza tego jadącego na prawym.
                      jesli ktos nie rozumie takiej rzeczy to jest durnym idiotą przez ktorego giną ludzie ( piesi ) na przejsciach.

                      Komentarz

                      • sew1981
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2009
                        • 10986
                        • Fiat

                        xtremesystems, dobra, dobra, bez przesad na jedną szalę, bo w jednym społeczeństwie żyjemy, nie tylko kierowcy, ale i drogowcy z jednej bandy pochodzą...i tu i tu są Ci twoi idioci. Nie bronie kretynów na drogach, ale brak konsekwencji u drogowców też jest ,bo jak sam zauważyłeś i tak to zinterpretowałeś:
                        "wlasnie przez takie glowkowanie organizator wyznacza takie cuda . bo jeden zamiga drugi nie . a jak narysuje kreche na jezdi to juz czlowiek bez podstawówki nieczytaty i niepisaty zrozumie (czyli idiota) " raz rysują te krechy prosto a raz w prawo/lewo na takim samym technicznie skrzyżowaniu....
                        w czym problem zatem w tym wypadku? w idiotyźmie kierowców czy niekonksekwencji drogowców? jak kierowcy takie imbecyle, to niech "inteligentni" drogowcy oznaczają skrzyżowania jednakowo identyczne dla tych idiotów :P
                        "inwencja tworcza drogowcow jest niekiedy podyktowana indolencja kierowcow. a ci niestety przechodza czesto granice absurdu. " mam to rozumieć, że w niektórych identycznych miejscach występuje mniejsze lub większe zagęszczenie idiotów za kółkiem tak? ciekawe teorie.... cudownie znający społeczne struktury lokalne Ci drogowcy widzę...

                        Ja jestem zdania że "idioci" i normalni są tu i tu poprostu i na to są dowody, więc nie przechylaj winy tak bardzo na samych kierowców, trochę obiektywizmu. Piesi to nie zawsze też aniołki, też są różni.
                        a tak na marginesie robisz w tym PORD, że tak zaciekle bronisz i naskakujesz na kierowców, którym sam jesteś? czy może jeździsz do wypadków jako ratownik medyczny? :wink: :P

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          idioci sa tu i tu.

                          ale takiec cuda jak pokazales to niejako dostosowanie drogi do lokalnych "nawykow". pewnie wiekszosc chcac zjechac glownej migala w lewo. byly kolizje rozrysowali oznakowanie. tam naet jest w miare ok bo ten skret jest rozrysowany juz na łuku wiec niejako skreca sie w lewo.

                          dodatkowo droga szeroka wiec powodowalo to sytuacje ze kierowcy sie mijali. wuec narysowano p
                          pasy.

                          idioci sa po obu stronach. ale jesli nie ma oznakowania pasow [czyli nic nie jest zjebane] to stosujemy przepisy ogolne ktore sa proste. wtedy załącza sie inwencja tworcza naszych kierowcow.

                          temat glupich oznakowan i bledow oznakowan to inny temat. tu mamy sytuacje ktora jest prosta a przerasta 50% kierowcow.
                          gorzej ze nie ma za bardzo mozliwosci jeszcze bardziej przepisem tego doprecyzowac. a nawet jesli to i tak 80-90 % nie zna przepisow albo nie jest z nimi na bieżąco.

                          co dzieje sie np po wprowadzeniu nowych przepisow dot. rowerzystów przechodzi ludzkie pojecie

                          Komentarz

                          • niesc
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 124

                            a) jadąc Graniczną w lewo - kierunek w lewo
                            b) jadąc Graniczną w prawo - kierunek w prawo - a i b są chyba oczywiste
                            c) jadąc Graniczną najpierw na wprost po lekkim łuku w prawo a następnie w lewo nie sygnalizowałbym w ogóle skrętu kierunkowskazami.

                            Taki brak sygnalizacji nie jest błędem ani wykroczeniem bo nie sygnalizowanie skrętu staje się wykroczeniem dopiero wtedy kiedy wpływa to negatywnie na jazdę innych uczestników ruchu drogowego (np. zmusza do hamowania itd).

                            Komentarz

                            • westwi78
                              RS
                              • 2008
                              • 2940

                              Zamieszczone przez niesc
                              wykroczeniem dopiero wtedy kiedy wpływa to negatywnie na jazdę innych uczestników ruchu drogowego
                              po czym wnosisz?

                              Komentarz

                              • niesc
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 124

                                Np po taryfikatorze wykroczeniem zawartym w nim (związanym z sygnalizowaniem manewrów) jest:

                                "Utrudnianie lub tamowanie ruchu poprzez niesygnalizowanie lub błędne sygnalizowanie manewru: 200 zł (art.22 ust.5)"

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                  • 2009
                                  • 10986
                                  • Fiat

                                  niesc, no dobra, ale "utrudnianie" można różnie interpretować. jak to potem udowodnić, że brak sygnalizowania nie wpłynął/wpłynął negatywnie na jazdę innych uczestników ruchu?....przecież za sam brak sygnalizowania zmiany kierunku ruchu też można mandat dofasolić (?)....Bo patrząc tak jak Ty to piszesz, można by w wielu wypadkach teoretycznie w ogóle kierunkowskazów nie używać legalnie, np. przy zmianach pasa ruchu będąc w większej odległości (też kwestia subiektywna co to znaczy) od aut innych. Bo jeśli jest tylko takie coś w taryfikatorze i przepisach, to są ewidentnie dziurawe i od dziś nie używam kierunkowskazów w wielu wypadkach :szeroki_usmiech

                                  Komentarz

                                  • bishop
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1430




                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                    jadac od dołu



                                    w jedynke - kierunek lewo

                                    w 2 - bez

                                    po glownej - w prawo

                                    w 3 w prawo
                                    Jednym postem udowodniłeś do jakiej grupy kierowców należych, krzykaczy machającymi rękami, opluwający szybe, bez wybraźni, z klapkami na oczach, wprowadzając zamęt w oczywistych rzeczach. Zobacz sam napisałeś, w tym samym poście
                                    a takto trzeba stac do usranej. bo nie wiadomo czy pacjent ktory nie sygnalizuje pojedzie po łuku czy na wprost. a blokuje to przynajmniej jeden bezkolizyjny skret.
                                    To teraz zobacz dalej ,że przez swoją sygnalizację prawym kierunkowskazem /jadac od dołu/ ,inny kierowca oczekujący na włączenie się do ruchu z drogi 3, własnie to sobie myśli o tobie i musi stać do usranej śmierci, bo nigdy nie wie czy Ty skręcisz w tą drogę 3, czy Ty pojedziesz sobie dalej głowną.


                                    ...jednak banda idiotow wymysla teorie typu jazda w lewo i bardziej w lewo
                                    Jak masz jakieś argumenty to je przedstaw, bo jak będziesz tak wykrzykiwał, mogą dołączyć inni do tej bandy :lol:

                                    Komentarz

                                    • rafiki
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 15976
                                      • Superb III (3V3)

                                      Zamieszczone przez bishop
                                      Obrazek


                                      Zamieszczone przez xtremesystems
                                      jadac od dołu



                                      w jedynke - kierunek lewo

                                      w 2 - bez

                                      po glownej - w prawo

                                      w 3 w prawo
                                      Jednym postem udowodniłeś do jakiej grupy kierowców należych, krzykaczy machającymi rękami, opluwający szybe, bez wybraźni, z klapkami na oczach, wprowadzając zamęt w oczywistych rzeczach. Zobacz sam napisałeś, w tym samym poście
                                      a takto trzeba stac do usranej. bo nie wiadomo czy pacjent ktory nie sygnalizuje pojedzie po łuku czy na wprost. a blokuje to przynajmniej jeden bezkolizyjny skret.
                                      To teraz zobacz dalej ,że przez swoją sygnalizację prawym kierunkowskazem /jadac od dołu/ ,inny kierowca oczekujący na włączenie się do ruchu z drogi 3, własnie to sobie myśli o tobie i musi stać do usranej śmierci, bo nigdy nie wie czy Ty skręcisz w tą drogę 3, czy Ty pojedziesz sobie dalej głowną.
                                      IMO tu jest ważny moment włączenia kierunkowskazu a więc i odległość skrzyżowania z podporządkowaną 3 od skrzyżowania z podporządkowanymi 1 i 2
                                      رافال
                                      Spoty
                                      Cause freedom is a lonely road

                                      Komentarz

                                      • niesc
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 124

                                        sew1981, wszystko z głową..

                                        Komentarz

                                        • bishop
                                          L&K
                                          • 2012
                                          • 1430

                                          Zamieszczone przez rafiki
                                          IMO tu jest ważny moment włączenia kierunkowskazu a więc i odległość skrzyżowania z podporządkowaną 3 od skrzyżowania z podporządkowanymi 1 i 2
                                          Tylko skąd to będziesz wiedział jadąc 1 raz,przez to skrzyżowanie jaka jest ta odległość chyba że przejedziesz raz kontrolnie, nawrót a potem zgodnie z przepisami i przemyśleniami
                                          Może to być 5m może 10m a przy 50km/h przejeżdżasz 15m /s,musisz wtedy dobrze zasadzić że trafić :lol:
                                          A może znając wiele absurdow oznaczeń, będzie to jedno rozległe skrzyżowanie.

                                          Szukasz dziury w całym nie chcesz jeździć normalnie , kombinuj dalej, swoje zdanie już wyraziłem wcześniej jak pokonywać takie łączenia dróg i niestety nie mogę rozpatrywać na bieżąco wszystkich "dziwnych" wątpliwości forumowiczów.




                                          Zamieszczone przez bishop
                                          Trzeba to przyjąć na logikę i jeżeli łuk drogi /głównej/ lub jej załamanie przebiega w taki sposób ,że bardzo daleko mu do zakrętu 90' /stopni/,a my kontynuujemy jazde po niej, wtedy nie świecimy kierunkowskazem, a świecimy zjazdy na te cienkie pajączki' odchodzące od głównej.

                                          Zamieszczone przez bishop
                                          To jest mój punkt widzenia i każdy czytający jest dorosły, ma prawko i niech sobie postępuje zgodnie z kodeksem i tym czego się nauczył albo nie.

                                          Komentarz

                                          • rafiki
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 15976
                                            • Superb III (3V3)

                                            Zamieszczone przez bishop
                                            Tylko skąd to będziesz wiedział jadąc 1 raz,przez to skrzyżowanie jaka jest ta odległość chyba że przejedziesz raz kontrolnie, nawrót a potem zgodnie z przepisami i przemyśleniami
                                            Wożę ze sobą rozwijaną miarkę 50 m, zatrzymuję się, wysiadam i mierzę a tak na serio to kierowca powinien umieć ocenić odległość danego punktu od siebie, od tego są oczy. Na tej samej zasadzie wyjeżdżając z drogi podporządkowanej musisz ocenić odległość nadjeżdżających pojazdów. Najbezpieczniej jest włączyć prawy kierunek nie wcześniej niż na wysokości tej podporządkowanej 3.
                                            Zamieszczone przez bishop
                                            Szukasz dziury w całym nie chcesz jeździć normalnie
                                            Ja szukam dziury w całym? A co, to ja wrzuciłem obrazek z tym skrzyżowaniem? Ogarnij się trochę, bo przeinaczasz fakty
                                            Zamieszczone przez bishop
                                            niestety nie mogę rozpatrywać na bieżąco wszystkich "dziwnych" wątpliwości forumowiczów.
                                            Myślę, że nikt nie będzie miał Ci za złe jeśli nie będziesz ich rozpatrywać
                                            Ty wyrażasz swoje zdanie - jest ok
                                            Ktoś wyraża takie samo zdanie jak Twoje - jest ok
                                            Ktoś wyraża zdanie inne niż Twoje - to już nie jest ok...
                                            Kali ukraść krowa - dobrze
                                            Kalemu ukraść krowa - źle
                                            رافال
                                            Spoty
                                            Cause freedom is a lonely road

                                            Komentarz

                                            • westwi78
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2940

                                              Zamieszczone przez niesc
                                              Np po taryfikatorze wykroczeniem zawartym w nim (związanym z sygnalizowaniem manewrów) jest:

                                              "Utrudnianie lub tamowanie ruchu poprzez niesygnalizowanie lub błędne sygnalizowanie manewru: 200 zł (art.22 ust.5)"
                                              taryfikator nie wskazuje, co jest wykroczeniem tylko wskazuje wysokość grzywny za pewne, konkretne wykroczenia.
                                              Za wszystkie inne możesz dostać mandat na ogólnych zasadach z KW.

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                PORD swoje bishop swoje. i tak do usranej.

                                                Komentarz

                                                • niesc
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 124

                                                  westwi78, no możesz od 20 do 500zł..

                                                  Komentarz

                                                  • hubert78
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 1576

                                                    Zamieszczone przez niesc
                                                    westwi78, no możesz od 20 do 500zł..
                                                    A musisz ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...